Saturday, July 6, 2013

Nickname!

aku diberi nama dengan nama yang indah iaitu NOR RAIHAN BINTI NOR AZMAN..
tp setelah melalui peredaran masa..
makin lama macam-macam nama aku dapat..
semuanya telah diubahsuai sehingga sikit puwn xsame dengan name sebenar..
kadang-kadang rase istimewa jugak bila byk sangat name nickname nie..
tp orang kate panggilan nama sebenar tu lagi indah lagi2 maksud nye dah terang dan nyata kalau nak banding dgn nickname..
bermula dengan pangilan YAYAN atau YAN yang diberi oleh kedua ibubapa ku..
then bila umur meningkat 4tahun aku dihantar ke nurseri dan disitu aku dapat lagi nickname baru iaitu OLAN..
aku xbrapa ingat sejarah nama olan tuh tp tu la panggilan aku dpt tyme duk nurseri tuh..
then masuk skola rendah dan menengah xde panggilan baru..
cume aku sendiri suke bahasakan diri aku REHAN dan semua kawan2 skolah panggil dengan panggilan tuh..
masuk universiti pulak ade lagi name tambahan iaitu REHE dan juga RE'AN..
panggilan rehe tuh adalah disebabkan aku blaja diploma di kelantan jadi mereka memangil aku dengan panggilan tuh..
terutama orang kelantan laaa..
dan nama re'an pulak diberi oleh mbr satu badge aku sbb kawan die ade nama same ngan aku so die xnak konpius kowt die panggil aku dengan panggilan re'an..
kesemua nama2 nie masih lagi digunakan oleh keluarga aku,saudara mara,tok nenek dan kawan-kawan aku..
apa-apa puwn panggilan yang mereka panggil ia tetap nama aku..


tahun 1990-2013 :)


No comments: