Sunday, May 5, 2013

BB1M =)

mula-mula nak cakap terima kasih la pada yang memberi BB1M nie,,
seronok sgt bila dapat baucer nie,,
dulu dpt duaratus je skrh up lagi limapuluh,,
untunglah jadi student nie,,
maklumlah jimat duit aku jimat duit parents aku sebanyak rm250,,
cme kali nie baucer tuh xbanyak abis kat aku disebabkan aku sedang berpraktikal dan tiada buku yang perlu dibeli sangat la,,
so aku decide bg la kat adik-adik aku yang masih bersekolah untuk beli buku ape yang dorang nak,,
nampak tak baek kan aku *cehh,,
yela nak beli novel puwn aku bukan minat bce novel dr skolah lagi asal ade novel je aku bc sinopis je then dgr cikgu kawan2 citer dapat la gambaran die,,
hahahha
so hasil duaratussetengah yang aku dapat tuh buku-buku nie la yang aku beli,,
jeng3 ~

mine =)
adikadik punyer =)

tp yang adik punyer tuh xde la semua pastyears ade la tambahan buku2 rujukan bagai,,
biasela tyme zaman2 sekolah asal masuk kedai buku macam2 nak borong,,
hahah,,

"ilmu itu bukanlah dengan banyaknya riwayat, tetapi ia adalah cahaya yang dicampakkan oleh ALLAH ke dalam hati dan syaratnya adalah al-ittiba' (mengikut sunnah Nabi Shallallahu 'alaihi wa Sallam), dan melarikan diri dari hawa nafsu serta menjauhi al-ibtida' (bid'ah) "
[adz-Dzahabi,Siyar A'lam an-Nubala',13/323]

No comments: